Pengadaan Karyawan ( Procurement Employees)

Artikel Kasus :

New Recruitment Concept for Bata Italy

img_7556

Looking for new talent is one of the biggest challenges that companies currently face. In order to solve this problem, Bata Italy has created the Bata Recruiting Day, the first of which was held on July 31, in Treviso.

The Bata Recruiting Day is a new event designed to allow the company to meet a large number of candidates in a short space of time, to enable them to select the most promising applicants in order to create teams for new store openings.

The team responsible for the concept consisted of: Sergio Coretti, district manager; Alice Carraretto, store manager; Erica Dariol and Veronica Semenzato, sales staff; Silvia Zecchini and Elena De Marchi, marketing department; Antonella Pivaro, loyalty programs and CRM project manager; Fabrizio Gangale, training manager, and Annalisa Bassi, recruitment and development manager.

In addition, the activity was strongly supported by Lucrezio Bartoli, retail operations manager for Bata Italy, and human resources manager Matteo Crivellaro.

The first aim of the event in Treviso was to create interest in the brand, before the day itself, through the use of social media such as Facebook, LinkedIn and Twitter. The enthusiasm of the team generated a lot of curiosity in terms of the brand and the opening of the new Treviso store, and the team met over 60 candidates in just two hours on the day of the event.

Coretti commented: “The recruiting day was a success because it improved our brand awareness all over the town before the opening, and allowed us quickly to meet a large number of candidates from whom we will identify the best performers for the new Bata store team in Treviso.”

After the success of the first Bata Recruiting Day, the concept will continue to be used for future openings in the region.

Pembahasan :

Dari artikel di atas, kita dapat mempelajari bahwa di zaman sekarang banyak cara yang dapat digunakan perusahaan untuk mendapatkan pekerja yang sesuai dengan kriteria mereka. Artikel diatas menjelaskan bahwa perusahaan menggunakan sosial media sebagai sarana untuk melakukan seleksi terhadap calon kandidat yang akan melamar diperusahaan. Sebelum perusahaan menerima para calon pelamar, terlebih dahulu perusahaan menyebarkan woro-woro di media sosial untuk dapat melihat ketertarikan seseorang terhadap suatu brand. Cara itu dilakukan bisa jadi untuk melihat sejauh mana mereka mengenal dan mengetahui paling tidak sedikit tentang perusahaan yang akan mereka lamar. Hal itu juga dapat lebih mempermudah perusahaan, karena bisa langsung memilih dan menerima calon pekerja yang sudah memahami dan mengenal karakter perusahaan.

Kseimpulan :

  • Cara yang digunakan perusahaan untuk mendapatkan karyawan baru cukup unik yaitu melalui sosial media. Dimana kita tahu bahwa zaman sekarang ini hampir semua orang memperoleh informasi terbaru dan ter update melalui sosial media.
  • Sebelum melakukan seleksi yang sebenarnya, perusahaan sudah lebih dulu melakukan promosi besar-besaran melalui facebook, linkedin, dan juga twitter untuk mengetahui antusiasme seseorang terhadap suatu brand atau merek.
  • Sebagai calon pelamar, tentunya kita sudah bisa mengetahui lebih awal jenis perusahaan apa yang akan kita lamar, sehingga kita tidak salah dalam memilih pekerjaan dan mendapatkan posisi yang sesuai.

Sumber Artikel :

Bata World Digest August 7, 2015

Tinggalkan komentar